Szukasz sprawdzonego merytorycznie, interaktywnego materiału do nauki przy użyciu tablicy multimedialnej? Multimedialne Pracownie Przedmiotowe to doskonały pomysł na ciekawą lekcję opartą o zgodne z podstawą programową zasoby, które zostały wypełnione zróżnicowanymi ćwiczeniami, symulacjami, filmami oraz grami edukacyjnymi!
W wersji demonstracyjnej znajdziesz 4 przedmioty: biologia, chemia, matematyka oraz fizyka. Do każdego z materiałów przyporządkowano jeden temat, który został dodatkowo podzielony na trzy typy lekcji: Powtórz wiedzę, Czas na test oraz Sprawdź się. Ten sam podział istnieje w pełnej wersji materiału:
Lekcja typu “Powtórz wiedzę” zawiera mnóstwo informacji, multimediów związanych z danym zagadnieniem oraz pojedyncze ćwiczenia - do doskonały sposób na zdobycie wiedzy lub powtórzenie materiału,
Lekcja typu “Sprawdź się”, to przede wszystkim różnorodne ćwiczenia interaktywne oraz multimedia, które dodatkowo wzbogacono o system inteligentnych reakcji na odpowiedzi użytkowników (naprowadzają na właściwe rozwiązanie),
Lekcja “Czas na test” to sprawdzian wiedzy użytkowników.
Pełna wersja materiału zawiera od kilkunastu do kilkudziesięciu tematów (zawartość MPP pokrywa około 75% nowej podstawy programowej z danego przedmiotu), a także dodatki stworzone z myślą o wspólnej pracy przy tablicach interaktywnych.
Są to gry edukacyjne np. memo i quizy, “Tablice wiedzy”, a także kilkanaście wirtualnych plansz, które funkcjonują pod nazwą “Razem do tablicy!”. Celem zasobów “Razem do tablicy!” jest umożliwienie pracy grupowej, przeprowadzanie burz mózgów, analiz, sondaży, rozpisywania procesów badawczych itp. - a wszystko to w celu aktywizacji uczniów do wspólnej pracy przy pomocy nowoczesnych technologii.
\n \n \n \n soczewka,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9bwiat\xc5\x82o,\n \n \n \n \n \n promie\xc5\x84 \xc5\x9bwietlny,\n \n \n \n \n \n cie\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n p\xc3\xb3\xc5\x82cie\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n za\xc4\x87mienie S\xc5\x82o\xc5\x84ca,\n \n \n \n \n \n za\xc4\x87mienie Ksi\xc4\x99\xc5\xbcyca,\n \n \n \n \n \n odbicie \xc5\x9bwiat\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n rozproszenie \xc5\x9bwiat\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n zwierciad\xc5\x82o p\xc5\x82askie,\n \n \n \n \n \n zwierciad\xc5\x82o wkl\xc4\x99s\xc5\x82e,\n \n \n \n \n \n zwierciad\xc5\x82o wypuk\xc5\x82e,\n \n \n \n \n \n ognisko zwierciad\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n ogniskowa,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb3wnanie zwierciad\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n za\xc5\x82amanie \xc5\x9bwiat\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n ca\xc5\x82kowite wewn\xc4\x99trzne odbicie,\n \n \n \n \n \n k\xc4\x85t graniczny,\n \n \n \n \n \n pryzmat,\n \n \n \n \n \n widmo \xc5\x9bwiat\xc5\x82a bia\xc5\x82ego,\n \n \n \n \n \n soczewka skupiaj\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n soczewka rozpraszaj\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n zdolno\xc5\x9b\xc4\x87 skupiaj\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb3wnanie soczewki,\n \n \n \n \n \n szkielet,\n \n \n \n \n \n czaszka,\n \n \n \n \n \n kr\xc4\x99gos\xc5\x82up,\n \n \n \n \n \n \xc5\xbcebra,\n \n \n \n \n \n uk\xc5\x82ad kostny,\n \n \n \n \n \n ko\xc5\x9bci czaszki,\n \n \n \n \n \n mi\xc4\x99\xc5\x9bnie,\n \n \n \n \n \n uk\xc5\x82ad mi\xc4\x99\xc5\x9bniowy,\n \n \n \n \n \n tkanka mi\xc4\x99\xc5\x9bniowa,\n \n \n \n \n \n skurcz,\n \n \n \n \n \n rozkurcz,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9bci\xc4\x99gno,\n \n \n \n \n \n staw,\n \n \n \n \n \n \xc5\x82uk odruchowy,\n \n \n \n \n \n uk\xc5\x82ad nerwowy,\n \n \n \n \n \n o\xc5\x9brodkowy uk\xc5\x82ad nerwowy,\n \n \n \n \n \n autonomiczny uk\xc5\x82ad nerwowy,\n \n \n \n \n \n wsp\xc3\xb3\xc5\x82czulny,\n \n \n \n \n \n przywsp\xc3\xb3\xc5\x82czulny,\n \n \n \n \n \n wzrok,\n \n \n \n \n \n s\xc5\x82uch,\n \n \n \n \n \n w\xc4\x99ch,\n \n \n \n \n \n dotyk,\n \n \n \n \n \n oko,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9blimak,\n \n \n \n \n \n siatk\xc3\xb3wka,\n \n \n \n \n \n t\xc4\x99cz\xc3\xb3wka,\n \n \n \n \n \n ma\xc5\x82\xc5\xbcowina uszna,\n \n \n \n \n \n ucho wewn\xc4\x99trzne,\n \n \n \n \n \n b\xc5\x82ona b\xc4\x99benkowa,\n \n \n \n \n \n j\xc4\x99zyk,\n \n \n \n \n \n kubki smakowe,\n \n \n \n \n \n jama nosowa,\n \n \n \n \n \n pole w\xc4\x99chowe,\n \n \n \n \n \n okolica w\xc4\x99chowa,\n \n \n \n \n \n receptory,\n \n \n \n \n \n nerwy czuciowe,\n \n \n \n \n \n kwasy,\n \n \n \n \n \n teoria Arrheniusa,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r og\xc3\xb3lny kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n kwasy tlenowe,\n \n \n \n \n \n kwasy beztlenowe,\n \n \n \n \n \n budowa kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n nazewnictwo kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n wzory kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n otrzymywanie kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n w\xc5\x82a\xc5\x9bciwo\xc5\x9bci kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n zastosowanie kwas\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n dysocjacja elektrolityczna,\n \n \n \n \n \n elektrolity,\n \n \n \n \n \n odczyn roztworu,\n \n \n \n \n \n skala pH,\n \n \n \n \n \n wska\xc5\xbaniki pH,\n \n \n \n \n \n kwa\xc5\x9bne opady,\n \n \n \n \n \n papierek wska\xc5\xbanikowy,\n \n \n \n \n \n oran\xc5\xbc metylowy,\n \n \n \n \n \n kwas solny,\n \n \n \n \n \n kwas chlorowodorowy,\n \n \n \n \n \n kwas siarkowodorowy,\n \n \n \n \n \n kwas siarkowy(VI),\n \n \n \n \n \n kwas siarkowy(IV),\n \n \n \n \n \n kwas azotowy(V),\n \n \n \n \n \n kwas w\xc4\x99glowy,\n \n \n \n \n \n kwas fosforowy(V)\n \n \n \n
\n