Serdecznie zapraszamy do pracy z interaktywnym Repetytorium z matematyki, które umożliwia twoim uczniom powtórzenie, sprawdzenie i ugruntowanie wiedzy z przedmiotu w zakresie wyznaczonym przez obowiązującą podstawę programową.
Cały materiał jest dostępny bezpłatnie dla uczniów i nauczycieli w roku szkolnym 2017/18!
Dzięki trzem różnym typom zasobów przygotowanych dla każdej części materiału, Repetytorium może być z powodzeniem użyte do pracy w klasie (np. przy użyciu tablicy multimedialnej, rzutnika lub w pracowni komputerowej), jak i w ramach pracy samodzielnej uczniów.
To doskonałe narzędzie do indywidualizacji kształcenia oraz do organizacji pracy zgodnie z metodologią odwróconej klasy.
W celu ułatwienia pracy z Repetytorium struktura materiału została tak przygotowana, aby odpowiadała podziałowi tematów w najpopularniejszych podręcznikach.
Autorem materiału Repetytorium z matematyki jest dyplomowany nauczyciel biologii, Pani Anna Płońska.
Interaktywna lekcja została stworzona przez zespół Learnetic SA pod kierownictwem Pani Magdaleny Zarach.
Czym jest Repetytorium?
Repetytorium to zestaw zasobów interaktywnych przygotowanych z myślą o pracy w klasie w czasie lekcji powtórzeniowych oraz jako materiały do samodzielnej pracy uczniów. Każdy temat w nim zawarty został opracowany w formie trzech niezależnych zasobów interaktywnych:
Lekcja powtórzeniowa to zestaw podstawowych informacji w postaci animacji, filmów, zdjęć, ilustracji i krótkich tekstów wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami interaktywnymi. Materiał został stworzony z przeznaczeniem do wykorzystania na lekcji (praca na tablicy interaktywnej/rzutniku) lub jako materiał dla uczniów do samodzielnej powtórki materiału. Wszystkie ćwiczenia interaktywne wyposażone są w system sprawdzania oraz automatyczne podpowiedzi.
Sprawdź się to zasób interaktywny przygotowany z myślą o samodzielnej pracy uczniów, w którym uczniowie sami mogą sprawdzić stan swojej wiedzy z danego działu. Materiał składa się wyłącznie z ćwiczeń interaktywnych, ale formuła materiału wykracza poza ramy typowego testu. W czasie pracy z każdym ćwiczeniem uczniowie otrzymują informację zwrotną na temat swoich odpowiedzi.
W każdej chwili mogą sprawdzić ilość poprawnych i błędnych rozwiązań, a także skorzystać z podpowiedzi. Dodatkowo uczniowie mają dostęp do zbiorczego raportu ze wszystkich stron. Jeśli uczeń uzna, że jego wiedza jest niewystarczająca, zawsze może sięgnąć do wybranych lekcji powtórzeniowych i przypomnieć sobie wymagane informacje.
Praca klasowa to zasób interaktywny dostępny jedynie dla nauczycieli. Nauczyciel może automatycznie sprawdzić stan wiedzy całej klasy bez konieczności ręcznego sprawdzania klasówek – wystarczy zadać wybrany materiał uczniom do pracy samodzielnej w pracowni komputerowej lub jako praca domowa. Platforma edukacyjna mCourser dostarcza pełen raport na temat wyników każdego ucznia oraz wielu cennych informacji związanych ze sposobem jego pracy.
Struktura materiału:
Jak pracować z Repetytorium?
W najprostszym modelu wykorzystania Repetytorium możemy posłużyć się lekcją powtórzeniową
w klasie, korzystając z tablicy interaktywnej, rzutnika lub pracowni komputerowej. W drugim kroku możemy zadać uczniom zasób sprawdź się lub przeprowadzić pracę klasową przy pomocy trzeciego zasobu o tej samej nazwie.
Jak pracować z Repetytorium metodą odwróconej klasy?
Repetytorium może być z łatwością użyte do efektywnej pracy metodą odwróconej klasy. Na początku należy zadać uczniom zasoby interaktywne sprawdź się. Po analizie wyników i zdefiniowaniu, które zagadnienia sprawiają największe problemy, należy skupić się na nich podczas lekcji powtórzeniowej. Na koniec nadchodzi czas na sprawdzenie wiedzy – przy pomocy pracy klasowej.
Korzystanie z Repetytorium jest możliwe przez platformę www.mCourser.pl w trybie online lub bez podłączenia do Internetu przez aplikację mLibro dostępną do pobrania ze strony głównej www.mCourser.pl.
\n \n \n \n mno\xc5\xbcenie,\n \n \n \n \n \n dzielenie,\n \n \n \n \n \n dodawanie,\n \n \n \n \n \n odejmowanie,\n \n \n \n \n \n kwadrat,\n \n \n \n \n \n liczba,\n \n \n \n \n \n niewiadoma,\n \n \n \n \n \n suma,\n \n \n \n \n \n pot\xc4\x99ga,\n \n \n \n \n \n wyk\xc5\x82adnik,\n \n \n \n \n \n ca\xc5\x82kowity,\n \n \n \n \n \n wymierny,\n \n \n \n \n \n naturalny,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnywanie,\n \n \n \n \n \n rosn\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n malej\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n notacja,\n \n \n \n \n \n uk\xc5\x82ad wsp\xc3\xb3\xc5\x82rz\xc4\x99dnych na p\xc5\x82aszczy\xc5\xbanie,\n \n \n \n \n \n wsp\xc3\xb3\xc5\x82rz\xc4\x99dne punktu,\n \n \n \n \n \n funkcja,\n \n \n \n \n \n zbi\xc3\xb3r,\n \n \n \n \n \n przyporz\xc4\x85dkowanie,\n \n \n \n \n \n dziedzina,\n \n \n \n \n \n zbi\xc3\xb3r warto\xc5\x9bci,\n \n \n \n \n \n argumenty,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n pesel,\n \n \n \n \n \n numery,\n \n \n \n \n \n dziennik,\n \n \n \n \n \n rejestracyjne,\n \n \n \n \n \n sposoby opisu,\n \n \n \n \n \n wykres,\n \n \n \n \n \n graf,\n \n \n \n \n \n wz\xc3\xb3r,\n \n \n \n \n \n funkcja liniowa,\n \n \n \n \n \n zale\xc5\xbcno\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n droga,\n \n \n \n \n \n czas,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9brednia arytmetyczna,\n \n \n \n \n \n mediana,\n \n \n \n \n \n rzut kostk\xc4\x85 sze\xc5\x9bcienn\xc4\x85,\n \n \n \n \n \n prawdopodobie\xc5\x84stwo klasyczne,\n \n \n \n \n \n wykres ko\xc5\x82owy,\n \n \n \n \n \n wykres s\xc5\x82upkowy,\n \n \n \n \n \n diagram,\n \n \n \n \n \n procent,\n \n \n \n \n \n promil,\n \n \n \n \n \n ca\xc5\x82kowita,\n \n \n \n \n \n %,\n \n \n \n \n \n ca\xc5\x82o\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n setna,\n \n \n \n \n \n tysi\xc4\x99czna,\n \n \n \n \n \n jak obliczy\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n obliczanie,\n \n \n \n \n \n jakim procentem,\n \n \n \n \n \n lokata,\n \n \n \n \n \n bank,\n \n \n \n \n \n oprocentowanie,\n \n \n \n \n \n kapita\xc5\x82,\n \n \n \n \n \n odsetki,\n \n \n \n \n \n obni\xc5\xbcka,\n \n \n \n \n \n podwy\xc5\xbcka,\n \n \n \n \n \n towar,\n \n \n \n \n \n cena,\n \n \n \n \n \n wydatki,\n \n \n \n \n \n pierwiastek,\n \n \n \n \n \n kwadratowy,\n \n \n \n \n \n sze\xc5\x9bcienny,\n \n \n \n \n \n drugiego,\n \n \n \n \n \n trzeciego,\n \n \n \n \n \n stopnia,\n \n \n \n \n \n wy\xc5\x82\xc4\x85czanie czynnika,\n \n \n \n \n \n gra w\xc4\x85\xc5\xbc,\n \n \n \n \n \n mianownik,\n \n \n \n \n \n usuwanie,\n \n \n \n \n \n jedna,\n \n \n \n \n \n x,\n \n \n \n \n \n metoda,\n \n \n \n \n \n oznaczone,\n \n \n \n \n \n to\xc5\xbcsamo\xc5\x9bciowe,\n \n \n \n \n \n sprzeczne,\n \n \n \n \n \n klasyfikacja,\n \n \n \n \n \n zakupy,\n \n \n \n \n \n w\xc4\x85\xc5\xbc z r\xc3\xb3wnaniami,\n \n \n \n \n \n gra planszowa,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb3wnania w geometrii,\n \n \n \n \n \n figury przestrzenne,\n \n \n \n \n \n 3d,\n \n \n \n \n \n bry\xc5\x82y,\n \n \n \n \n \n proste,\n \n \n \n \n \n pochy\xc5\x82e,\n \n \n \n \n \n prawid\xc5\x82owe,\n \n \n \n \n \n podstawa,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9bciana boczna,\n \n \n \n \n \n wielo\xc5\x9bcian,\n \n \n \n \n \n wysoko\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n odcinek,\n \n \n \n \n \n tr\xc3\xb3jk\xc4\x85tny,\n \n \n \n \n \n czworok\xc4\x85tny,\n \n \n \n \n \n pi\xc4\x99ciok\xc4\x85tny,\n \n \n \n \n \n sze\xc5\x9bciok\xc4\x85tny,\n \n \n \n \n \n wierzcho\xc5\x82ek,\n \n \n \n \n \n kraw\xc4\x99d\xc5\xba,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9bciana,\n \n \n \n \n \n przek\xc4\x85tna,\n \n \n \n \n \n siatka,\n \n \n \n \n \n pole,\n \n \n \n \n \n obj\xc4\x99to\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n sze\xc5\x9bcian,\n \n \n \n \n \n prostopad\xc5\x82o\xc5\x9bcian,\n \n \n \n \n \n pojemnik,\n \n \n \n \n \n podium,\n \n \n \n \n \n jednomiany,\n \n \n \n \n \n podobne,\n \n \n \n \n \n suma algebraiczna,\n \n \n \n \n \n wsp\xc3\xb3\xc5\x82czynniki,\n \n \n \n \n \n iloczyn,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9bci liczbowe,\n \n \n \n \n \n wy\xc5\x82\xc4\x85cznie poza nawias,\n \n \n \n \n \n dzielnik,\n \n \n \n \n \n liczby,\n \n \n \n \n \n naturalne,\n \n \n \n \n \n ca\xc5\x82kowite,\n \n \n \n \n \n wymierne,\n \n \n \n \n \n doskona\xc5\x82e,\n \n \n \n \n \n zaprzyja\xc5\xbanione,\n \n \n \n \n \n pierwsze,\n \n \n \n \n \n z\xc5\x82o\xc5\xbcone,\n \n \n \n \n \n przeciwne,\n \n \n \n \n \n odwrotne,\n \n \n \n \n \n rzymskie,\n \n \n \n \n \n arabskie,\n \n \n \n \n \n numerowanie,\n \n \n \n \n \n dzia\xc5\x82anie,\n \n \n \n \n \n gra,\n \n \n \n \n \n o\xc5\x9b liczbowa,\n \n \n \n \n \n spos\xc3\xb3b pisemny,\n \n \n \n \n \n rozwini\xc4\x99cia dziesi\xc4\x99tne,\n \n \n \n \n \n zaokr\xc4\x85glanie,\n \n \n \n \n \n sko\xc5\x84czone,\n \n \n \n \n \n niesko\xc5\x84czone,\n \n \n \n \n \n uk\xc5\x82ad r\xc3\xb3wna\xc5\x84 liniowych,\n \n \n \n \n \n poj\xc4\x99cie,\n \n \n \n \n \n rozwi\xc4\x85zanie,\n \n \n \n \n \n metoda podstawiania,\n \n \n \n \n \n metoda przeciwnych wsp\xc3\xb3\xc5\x82czynnik\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n metody rozwi\xc4\x85zywania,\n \n \n \n \n \n rodzaje,\n \n \n \n \n \n oznaczony,\n \n \n \n \n \n nieoznaczony,\n \n \n \n \n \n sprzeczny,\n \n \n \n \n \n analiza,\n \n \n \n \n \n geometria,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb3wnianie\n \n \n \n
\n