LaboLAB, badawcze pracownie przyrodnicze oraz multimedialna baza wiedzy, to dziewięć zestawów do nauczania biologii, chemii, fizyki i geografii, które pozwalają przeprowadzić ciekawe i angażujące lekcje dzięki kompletnym elementom do wykonania dziesiątek doświadczeń i eksperymentów, a także tradycyjnym i multimedialnym pomocom dla uczniów i nauczycieli.
Każdy zestaw LaboLAB składa się z rozbudowanego pakietu wyposażenia do przeprowadzania eksperymentów i projektów, drukowanych materiałów dla uczniów, rozbudowanego podręcznika metodycznego dla nauczyciela, a także multimedialnych i interaktywnych materiałów, na które składają się symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia i testy.
Dostępne na platformie multimedialne treści są uzupełnieniem i integralną częścią każdego zestawu LaboLAB. Więcej informacji o zestawach: www.labolab.pl.
Moduł Struktura i właściwości materii uzmysławia uczniom, że wszystko wokół nas jest materią. Zrozumienie tej koncepcji może być trudne, biorąc pod uwagę fakt, że materia nie zawsze jest widoczna gołym okiem, na przykład wtedy, gdy występuje w postaci gazowej. Ponadto trudności może nastręczyć rozpoznanie, kiedy materia jest mieszaniną lub roztworem.
W module Struktura i właściwości materii zaproponowano sześć serii praktycznych, opartych na dociekaniach działań badawczych, których celem jest zaznajomienie uczniów z pojęciami i zjawiskami związanymi z materią. Dzięki ich realizacji uczniowie poznają stany skupienia materii oraz pojęcie właściwości fizycznych i chemicznych, w tym: objętość, masę, temperaturę krzepnięcia, temperaturę topnienia, temperaturę wrzenia i zdolność do tworzenia mieszanin i roztworów. Uczniowie zdobywają również umiejętność opisywania materii i przewidywania jej oddziaływań z innymi rodzajami materii. W module jest omawiana koncepcja zmian chemicznych – uczniowie, próbując rozdzielić na składniki mieszaniny, w jakich zaszły reakcje chemiczne, uzmysławiają sobie, że materia może ulegać przemianom, w wyniku których powstają nowe substancje. Na koniec pracy z modułem uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce. Działając jako inżynierowie, projektują system filtracji do oczyszczania wody.
\n \n \n \n Wyposa\xc5\xbcenie laboratorium,\n \n \n \n \n \n mass,\n \n \n \n \n \n volume,\n \n \n \n \n \n shape,\n \n \n \n \n \n measure,\n \n \n \n \n \n matter,\n \n \n \n \n Suwmiarka cyfrowa,\n \n \n \n Waga szalkowa,\n \n \n \n waga techniczna,\n \n \n \n Elektroniczna waga analityczna,\n \n \n \n W\xc5\x82a\xc5\x9bciwo\xc5\x9bci materii,\n \n \n \n Alotropowe odmiany w\xc4\x99gla,\n \n \n \n grafen,\n \n \n \n fuleren,\n \n \n \n nanorurka,\n \n \n \n balon,\n \n \n \n Naczynia po\xc5\x82\xc4\x85czone,\n \n \n \n P\xc5\x82etwonurek,\n \n \n \n Batyskaf,\n \n \n \n Odmiany alotropowe w\xc4\x99gla,\n \n \n \n Nanorurka w\xc4\x99glowa,\n \n \n \n Grafit,\n \n \n \n Fuleren,\n \n \n \n Grafen,\n \n \n \n Diament,\n \n \n \n model cz\xc4\x85steczki wody,\n \n \n \n model pr\xc4\x99cikowo-kulkowy,\n \n \n \n Struktura krystaliczna lodu,\n \n \n \n Obieg wody w przyrodzie,\n \n \n \n l\xc3\xb3d,\n \n \n \n ciecz,\n \n \n \n H2O,\n \n \n \n cz\xc4\x85steczka wody,\n \n \n \n Pomiar temperatury,\n \n \n \n Termometr cieczowy,\n \n \n \n Termometr pokojowy,\n \n \n \n Termometr rt\xc4\x99ciowy,\n \n \n \n Termometr bezdotykowy,\n \n \n \n Termometr Galileusza,\n \n \n \n Prob\xc3\xb3wki w statywie,\n \n \n \n Zlewka,\n \n \n \n Kolba sto\xc5\xbckowa,\n \n \n \n Lejek,\n \n \n \n Cylinder miarowy,\n \n \n \n Kolby miarowe,\n \n \n \n Pipeta automatyczna,\n \n \n \n Pipeta z pompk\xc4\x85,\n \n \n \n Biureta,\n \n \n \n cuboid,\n \n \n \n cube,\n \n \n \n density,\n \n \n \n size,\n \n \n \n height,\n \n \n \n width,\n \n \n \n length,\n \n \n \n geometry,\n \n \n \n rectangle,\n \n \n \n box,\n \n \n \n dimension,\n \n \n \n block,\n \n \n \n measurement,\n \n \n \n unit,\n \n \n \n space,\n \n \n \n cubic centimeter,\n \n \n \n cubic,\n \n \n \n centimeter,\n \n \n \n building block,\n \n \n \n gram,\n \n \n \n calculation,\n \n \n \n geometric shape,\n \n \n \n solid,\n \n \n \n air,\n \n \n \n gas,\n \n \n \n state of matter,\n \n \n \n states of matter,\n \n \n \n balloon,\n \n \n \n balance,\n \n \n \n property,\n \n \n \n properties,\n \n \n \n pressure,\n \n \n \n inflate,\n \n \n \n compress,\n \n \n \n compressibility,\n \n \n \n compressible,\n \n \n \n container,\n \n \n \n molecule,\n \n \n \n particle,\n \n \n \n particles,\n \n \n \n physical property,\n \n \n \n physical,\n \n \n \n scale,\n \n \n \n equilibrium,\n \n \n \n material,\n \n \n \n weighing scale,\n \n \n \n weight,\n \n \n \n beam,\n \n \n \n fulcrum,\n \n \n \n chlorek sodu,\n \n \n \n sie\xc4\x87 krystaliczna,\n \n \n \n s\xc3\xb3l kuchenna,\n \n \n \n s\xc3\xb3l kamienna,\n \n \n \n rozpuszczanie chlorku sodu w wodzie,\n \n \n \n Wyci\xc4\x85g laboratoryjny,\n \n \n \n Prysznic bezpiecze\xc5\x84stwa,\n \n \n \n myjka do oczu,\n \n \n \n Zestaw do destylacji,\n \n \n \n Magnetyzm,\n \n \n \n Magnes sztabkowy,\n \n \n \n Magnes podkowiasty\n \n \n
\n