FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Mój ePodręcznik nie pojawia się, jak sprawdzić, czy mam do niego dostęp?
Po zalogowaniu do Dzwonek.pl po lewej stronie dostępne jest menu “Hamburger”. Należy rozwinąć listę opcji i wybrać “Nieaktywne podręczniki”, a ukażą się wszystkie pozycje, w których licencja wygasła.

Jak zmienić adres e-mail w koncie użytkownika?
Aby zmienić adres e-mail, należy zalogować się na dane konto i przejść do sekcji edycji profilu. W polu e-mail trzeba podać nowy adres e-mail oraz zatwierdzić zmianę. https://www.dzwonek.pl/profile/edit

Jak zmienić hasło w utworzonym koncie?
Aby zmienić hasło do danego konta, należy udać się na stronę kasowania hasła. https://www.dzwonek.pl/user/reset_password W polu nazwa użytkownika należy podać login, pod którym konto zostało aktywowane. Na adres e-mail skojarzony z kontem zostanie wysłany link umożliwiający ustawienie nowego hasła.

Czy jako nauczyciel można założyć konta uczniom?
Nauczyciel ma możliwość założenia kont uczniom, podając ten sam adres e-mail w formularzu rejestracyjnym. Należy pamiętać, aby w zakładanych kontach podać unikalne nazwy użytkowników.

Jak przypisać bezpłatny ePodręcznik uczniom? Jak utworzyć z niego zadania?
Uczniowie muszą mieć założone konta i każdy uczeń powinien dodać wybrany darmowy ePodręcznik do swoich zasobów. Następnie należy stworzyć społeczność, czyli uczniowie powinni wysłać zaproszenia do konta nauczyciela. Po ich zaakceptowaniu nauczyciel będzie mógł utworzyć zadania z wybranego ePodręcznika i przypisać je uczniom.

Czy korzystanie z platformy jest bezpłatne?
Korzystanie z platformy jest całkowicie bezpłatne. Natomiast niektóre e-podręczniki zamieszczone na platformie są dostępne po wykupieniu licencji.

Nie otrzymałem wiadomości e-mail z linkiem aktywującym konto, dlaczego?
Czasami zdarza się, że wiadomości e-mail wraz z linkami trafiają do skrzynki odbiorczej w miejsca trudne do odszukania. Należy przejrzeć folder SPAM oraz zakładki dostępne w skrzynce e-mail. Można również przeszukać wszystkie wiadomości po haśle: Dzwonek.pl

Otrzymana zdrapka z kodem zniszczyła się i kod jest niewyraźny, co zrobić?
W celu uzyskania nowego kodu do odblokowania zasobów prosimy o kontakt bezpośrednio z wydawcą danego ePodręcznika. Z wydawcami ePodręczników można kontaktować się poprzez wypełnienie formularza kontaktowego, który znajduje się w stopce portalu Dzwonek.pl